REGULAMIN RAJDU
H6 Rally
Informacje
ogólne
1. Regulamin określa zasady uczestnictwa w
Rajdzie: H6 Rally, w skrócie PT bądź PTE.
2. Rajd jest
Imprezą o charakterze sportowym. Jego celem jest sportowa rywalizacja
Uczestników,
startujących pojazdami terenowymi, oraz wyłonienie najlepszych Załóg.
3. Uczestnictwo w Rajdzie może być niebezpieczne.
Uczestnik bierze udział w Rajdzie na własne ryzyko. Każdy Uczestnik ponosi
wyłączną odpowiedzialność cywilną i karną za wszelkie szkody na osobach i na mieniu,
jakie spowoduje on sam lub używany przez niego pojazd. Uczestnik powinien mieć
ważne ubezpieczenie OC i NNW, rozszerzone o sporty motorowe.
4. Rajd składa się z kilku Edycji, organizowanych
w danym Sezonie w odrębnych terminach (Edycje, Rundy).
5. Istotne informacje, dotyczące Rajdu,
Organizator ogłasza na oficjalnej stronie internetowej Rajdu
6. Organizatorami Rajdu są:
·
Xtreme Sports Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Księżycowej 12, 55-050
Sulistrowiczki KRS 0000940865.
·
H6 Rally Sp. z o.o. w organizacji
z siedzibą przy ul. Księżycowej 12, 55-050 Sulistrowiczki
·
Wojciech Koźliński Prime ul.
Księżycowa 12, 55-050 Sulistrowiczki NIP 6342490660
7. Każdy z Rajdów jest w całości własnością Xtreme
Sports Sp. z o.o.. Znaki towarowe Rajdów są własnością Organizatora i chronione
są przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 1233).
I.
Terminologia i definicje
Używane w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Załoga – trzy osoby będące Uczestnikami Rajdu, z których każda pełni jedną z funkcji
– Kierowcy, Pilota, Serwisanta – oznaczone numerem startowym używanego przez
nich pojazdu terenowego, zaliczonego do jednej z Klas.
2. Klasy Pojazdów – opisane w załączniku Opis Klas.
3. Trasa – trasa, oznaczona z obu stron taśmami, której pokonanie potwierdzane jest
wpisami w Karcie Drogowej Pojazdu w miejscach oznaczonych jako początek i
koniec trasy ( „Start” i „Meta”). Trasa Rajdu wyznaczana jest przez
Organizatora dla danej Klasy Pojazdów. Na Trasie Rajdu Załoga rywalizuje
wyłącznie z Załogami Klasy Pojazdów, do której została zakwalifikowana.
Rajd polega na poruszaniu się po Trasach
wyznaczonych przez Organizatora Odcinków
Specjalnych, z których każdy jest w pełni otaśmowany. Każdy otaśmowany Odcinek Specjalny pokonywany
jest przez pojazd Uczestnika jednokrotnie.
O wynikach rywalizacji w danej Klasie decyduje suma czasów, uzyskanych
przez pojazdy Uczestników na wszystkich Odcinkach Specjalnych, wyznaczonych dla danej Klasy
Pojazdów. Dla Uczestników biorących udział we wszystkich rajdach Sezonu, liczona jest klasyfikacja
generalna danej Klasy Pojazdów.
4. Limit Czasu jazdy – to okres trwania Rajdu, wynoszący łącznie 6 godzin, podzielonych
przerwą na dwa Etapy po 3 godzin, przy czym każdy Etap uwzględnia start, metę i
oddanie karty drogowej według zasad ogólnych. Czas trwania Rajdu, taki sam dla
wszystkich Uczestników rywalizujących w danej Klasie pojazdów, liczony jest od czasu
startu pojazdu podanym na karcie drogowej do złożenia karty drogowej u Sędziego
na ostatnim mecie. Jeżeli załoga nie zmieści się w limicie czasu, niezaliczane
będzie ostatnio wykonywane okrążenie, natomiast czas przejazdu będzie równy
maksymalnemu czasu dla danego etapu.
5. Badania Kontrolne (BK) – sprawdzenie
zgodności stanu pojazdu i wyposażenia z wymogami regulaminowymi, opisanymi w opisie
wymagań dla Klas. Zaliczenie BK jest obowiązkowe, pod rygorem niedopuszczenia
Załogi do Rajdu. Podczas BK wymagana jest obecność członka Załogi. BK kończą
się zaplombowaniem Karty Drogowej w pojeździe.
6. Karta Drogowa – karta
przypięta do pojazdu i zaplombowana, na której dokonywane są wpisy Sędziów,
dokumentujące przejazd kolejnych okrążeń.
7.Start Meta –
to oznaczone miejsce na trasie Rajdu, w którym dokonywany jest wpis w
Karcie Drogowej pojazdu. Wpis może być dokonywany przez Sędziego, jak również w
systemie pomiarów elektronicznych. O formie wpisu każdorazowo informuje
Organizator.
8.Odprawa Uczestników – spotkanie
Uczestników z Dyrektorem Rajdu, odbywające się przed startem Rajdu. Treść Odprawy
może mieć charakter uszczegółowienia i dostosowania postanowień Regulaminu do
danej edycji Rajdu.
9. Strefa Serwisowa – strefa
wyznaczona przez Organizatora do napraw pojazdów Uczestników. W Strefie
Serwisowej dozwolone są wszelkie
naprawy, także te, określone w rozdziale VI jako „Obca Pomoc”.
- Warunki udziału w Rajdzie
1. Zgłoszenie uczestnictwa w Rajdzie odbywa się
przez złożenie formularza zgłoszeniowego, stanowiącego załącznik nr 1 do
niniejszego Regulaminu. Zgłoszenie uznaje się za przyjęte z chwilą wpływu
opłaty akredytacyjnej i po pisemnym potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia przez
Organizatora.
Organizator może odmówić przyjęcia zgłoszenia
m.in. z powodu nieuiszczenia opłaty akredytacyjnej, z powodu niespełnienia
wymagań technicznych pojazdu dla danej Klasy, z powodu wprowadzenia limitu
Załóg w danej Klasie lub naruszania przez członków zgłaszanej Załogi dobrego
imienia Organizatora i Partnerów Rajdu. W przypadku odmowy przyjęcia
zgłoszenia Organizator poinformuje o tym Zgłaszającego w ciągu 10 dni od daty wpływu
opłaty akredytacyjnej na podany dla płatności rachunek bankowy oraz udzieli w
tym terminie informacji w sprawie zwrotu opłaty akredytacyjnej.
2. Uiszczenie opłaty akredytacyjnej w wysokości
podanej przez Organizatora dla danej Rundy.
Opłata akredytacyjna powinna być dokonana
przelewem na wskazany rachunek bankowy nie później niż 7 dni przed Rajdem, w
kwocie wskazanej przez Organizatora, z tym, że Organizator może udzielić rabatu
dla zgłoszeń opłaconych nie później niż 14 dni przed Rajdem. Organizator może
zezwolić na dokonanie wpłaty w Biurze Rajdu, na warunkach szczególnych,
podanych przez Organizatora.
3. W przypadku
rezygnacji Uczestnika z udziału w Rajdzie, opłata akredytacyjna nie jest
zwracana. Organizator dopuszcza możliwość przepisania jej na inną Załogę po
pisemnej deklaracji obu stron, tj. zrzekającego się opłaty i przyjmującego ją.
Jeśli Załoga zgłosiła pisemną rezygnację wcześniej, niż w terminie 30 dni przed
datą danej Rundy, Organizator może zaliczyć opłatę akredytacyjną na poczet
kolejnej Rundy.
4. Akredytacja Załogi przed rozpoczęciem Rajdu –
dotyczy pojazdu i całej Załogi (Kierowca, Pilot i Serwisant) – uprawnia do
udziału w Rajdzie, w tym wjazdu na trasę Rajdu w momencie wskazanym przez
Organizatora oraz udział w rywalizacji na zasadach wskazanych w niniejszym
Regulaminie.
A. Przedłożenie dokumentów w Biurze Rajdu
a. Złożenie osobiście podpisanego Oświadczenia
przez każdego Uczestnika danej Załogi, a przy osobach niepełnoletnich także
zgody opiekuna prawnego na udział w Rajdzie. W oświadczeniu Uczestnik
potwierdza akceptację treści niniejszego Regulaminu.
b. Okazanie prawa jazdy Kierowcy i innych członków
Załogi – jeśli deklarują możliwość prowadzenia pojazdu w trakcie i na terenie
Rajdu. Jeśli Uczestnicy nie przedkładają prawa jazdy – podają do wglądu dowód
tożsamości.
c. Na żądanie Organizatora – okazanie dowodu
uiszczenia opłaty akredytacyjnej.
B. Odebranie pakietu startowego w Biurze Rajdu
Załoga losuje numer startowy dla swojego pojazdu i
odbiera pakiet startowy, zawierający numeryczne oznaczenie Załogi i materiały
sponsorskie.
Naklejki numeryczne muszą być umieszczone w
widocznych miejscach na kaskach Załogi i karoserii pojazdu.
Naklejki sponsorskie muszą być umieszczone na
karoserii pojazdu.
C. Pozytywne zaliczenie Badań Kontrolnych
technicznych, zakończone plombowaniem
Przedmiotem Badania Kontrolnego przed i w trakcie
Rajdu jest spełnienie warunków przedstawionych w Tabeli Opis Klas, stanowiącej
załącznik do Regulaminu.
5. Organizator może sprawdzić stan techniczny
pojazdu celem określenia możliwości jego uczestnictwa w Rajdzie jako nie
stwarzającego zagrożenia dla innych Uczestników.
6. Załogi zobowiązane są do stawienia się na
Odprawę i Badania Kontrolne przed rozpoczęciem Rajdu, w terminie wyznaczonym
przez Organizatora.
7. Nie dopuszcza się do Rajdu oraz dopuszcza się
możliwość usunięcia z Rajdu (także w trakcie Rajdu) pojazdów i Załóg, stosujących
treści obelżywe.
- Uczestnicy
Do udziału w Rajdzie
jako Kierowca może być dopuszczona każda osoba fizyczna, posiadająca
uprawnienia do kierowania pojazdami mechanicznym kategorii B, ważne na
terytorium Polski. Pilot i Serwisant danej Załogi powinni posiadać ww.
uprawnienia jeśli nie wykluczają sytuacji, w której będą prowadzić pojazd w
trakcie Rajdu (na trasie lub poza nią).
W czasie Rajdu istnieje
możliwość zamiany miejsc przez Kierowcę i Pilota, przy zastrzeżeniu, że Pilot
posiada uprawnienia do kierowania pojazdem. W szczególnych okolicznościach Serwisant
może wykonywać funkcję Pilota, z tym że Pilot w tym momencie pełni
funkcję Serwisanta.
W ramach akredytacji Uczestnik otrzymuje kamizelkę
i koszulkę – kask ochronny musi posiadać własny.
Każdy Uczestnik, wchodzący na tor jazdy (Trasę) musi mieć na sobie kamizelkę
oraz zapięty kask, oznaczony numerem Załogi.
IV.
Przebieg Rajdu
1. Odprawa
Uczestników
A. Rajd poprzedzony jest Odprawą Uczestników,
prowadzoną przez Organizatora.
B. W czasie Odprawy obecność Załóg jest
obowiązkowa.
C. W czasie Odprawy Uczestnicy otrzymują
informacje szczegółowe o przebiegu Rajdu, zmianach Regulaminu dla potrzeb danej
Edycji Rajdu oraz inne istotne wskazówki.
2. Start
Załóg do Etapu 1
3. Przerwa
w Rajdzie
4. Start załóg do Etapu 2
5. Zakończenie
Rajdu
6. Wydarzenia
porajdowe
A. Ogłoszenie wyników nieoficjalnych
B. Rozpatrywanie protestów
C. Ogłoszenie oficjalnych wyników i rozdanie
nagród
Nagrody rzeczowe fundowane są przez Sponsorów, Organizatora
lub Partnerów Rajdu. Organizator nie przewiduje możliwości zamiany nagród
rzeczowych na nagrody pieniężne.
Nagrody przyznawane są trzem najlepszym Załogom w
każdej klasie.
Organizator może przyznać nagrody dodatkowe.
V.
Warunki prawidłowego udziału w Rajdzie
1. Załogi i Uczestnicy
zobowiązani są do posługiwania się numerem startowym (nadanym przez
Organizatora przed Rajdem poprzez losowanie) w celu ich identyfikacji podczas
trwania Rajdu, a w szczególności w czasie załatwiania wszelkich formalności w
Biurze Rajdu.
2.
Poruszanie się po Strefie Serwisowej z prędkością wyższą niż 5km/h może
skutkować naliczeniem przez Organizatora kary w postaci braku klasyfikacji
Etapu.
3.
Podczas poruszania się pojazdów po Trasie, Uczestnicy zobowiązani są
do posiadania założonych i zapiętych kasków ochronnych, a Kierowca i Pilot, znajdujący
się w poruszającym się pojeździe, muszą mieć zapięte pasy bezpieczeństwa,
pod groźbą dyskwalifikacji. Odstępstwo od tej reguły jest możliwe tylko na Odcinkach
z głęboką wodą bądź bagnem, gdzie istnieje ryzyko utonięcia w sytuacji
wywrócenia pojazdu. O takich Odcinkach będzie informował sędzia startujący
załogę do Odcinka.
4.
Załogi mają obowiązek jazdy po Trasie Rajdu – od początku Trasy
(start) do jej końca (meta). Wyjechanie poza taśmy skutkuje uznaniem, że Załoga ukończyła Etap, a wyniki Załogi będą
liczone tylko na podstawie wcześniej pokonanych okrążeń.
5.
Załoga, która wyjedzie poza taśmę z powodu awarii pojazdu, bądź na skutek
niekontrolowanego wypadnięcia z Trasy, może powrócić do rywalizacji w dowolnym
momencie w miejscu, w którym wyjechała poza taśmę – Załoga ma obowiązek
przywrócenia ciągłości taśm (odpowiedniego ich związania bądź naprawienia).
6.
Pojazd wjeżdżający ponownie na trasę Rajdu ze Strefy Serwisowej ma
bezwzględny obowiązek ustąpić pierwszeństwa przejazdu innym Załogom,
poruszającym się po Trasie. Brak ustąpienia pierwszeństwa podczas wjazdu na Trasę
ze Strefy Serwisowej, bądź przy powrocie na Trasę, i spowodowanie zagrożenia
dla innych uczestników Rajdu lub spowodowanie kolizji, może skutkować dyskwalifikacją Załogi przez
Organizatora.
7.
Obowiązuje bezwzględny zakaz poruszania się pojazdu w kierunku przeciwnym
do kierunku pokonywania Trasy, wyznaczonego przez Organizatora w danym Etapie
Rajdu. Nieprzestrzeganie tego zakazu może skutkować dyskwalifikacją
Załogi przez Organizatora.
8.
Czas przebywania pojazdu poza Trasą nie jest limitowany.
9.
Na Trasie Odcinka Specjalnego dozwolona jest pomoc innych Załóg, biorących
udział w Rajdzie i znajdujących się jeszcze na Trasie. Dozwolone jest wzajemne holowanie Załóg do
Strefy Serwisowej, o ile nie prowadzi ono pod prąd Trasy.
10.
Serwisant jest uprawniony do pomocy Załodze w naprawie i usunięciu z Trasy
uszkodzonego pojazdu, jego pomoc nie jest niedozwoloną pomocą obcą. Serwisant
nie jest uprawniony oraz jego działania będą traktowane jako obca pomoc,
jeżeli będzie podejmował działania, zdefiniowane jako obca pomoc w sytuacji
innej, niż usunięcie pojazdu z Trasy bądź pomoc w naprawie.
11.
W Strefie Serwisowej pomoc w naprawie nie jest pomocą obcą, nawet jeśli
jest udzielana przez osobę spoza Załogi.
12.
Serwisant, w celu dowiezienia części do uszkodzonego pojazdu Załogi, może
korzystać z własnego, odpowiednio oznaczonego pojazdu (pojazd serwisowy).
Pojazd serwisowy może wyjątkowo wjechać na wycinek Trasy wyłącznie za zgodą Sędziego, o ile nie blokuje pojazdów
znajdujących się na Trasie. Sędzia ma prawo odmowy wjazdu pojazdu serwisowego i
zlekceważenie tego zakazu może być przez Organizatora Rajdu traktowane jako
obca pomoc.
13.
Pojazd serwisowy nie może brać udziału w bezpośrednim
świadczeniu pomocy przez Serwisanta; działanie takie będzie uważane za
niedozwoloną pomoc obcą. Holowanie uszkodzonego pojazdu Załogi przez pojazd
serwisowy dopuszczalne jest w przerwie pomiędzy Etapami Rajdu bądź po
zakończeniu Rajdu.
VI.
Pokonywanie tras
1. Pokonywanie Tras
polega na jak najszybszym przedostaniu się pojazdem na koniec wyznaczonej Trasy
oznaczonej jako Meta.
2. Przed
startem w Rajdzie Załogi otrzymują Karty Drogowe, które są montowane w
pojeździe na lince i zabezpieczone przez Sędziego plombą. Załoga, niezwłocznie
po zakończeniu Rajdu, zobowiązana
jest do zdania Karty Drogowej w miejscu wyznaczonym przez Organizatora.
Zerwanie linki, uszkodzenie plomby lub zniszczenie Karty Drogowej pojazdu może
skutkować dyskwalifikacją.
3. Starty dla
danego Etapu.
A. Początkiem
naliczania czasu Startu jest godzina wskazana na Karcie Drogowej
B. Załogi danej
Klasy startowane są zgodnie i w kolejności, z wyznaczonymi dla każdej Klasy
numerami, w wyznaczonych przez Sędziego odstępach czasu
C. Niestawienie
się Załogi na Starcie w wyznaczonej kolejności nie wstrzymuje naliczania czasu
przejazdu w danym etapie – skutki niestawiennictwa są jednoznaczne z
wystartowaniem Załogi przez Sędziego w chwili oznaczonej w Karcie Drogowej
4. Czas jazdy
Załogi wynosi maksymalnie 3 godzin w danym Etapie, do wyników Etapu zaliczone
są tylko Trasy ukończone przez Załogę w ramach tego limitu czasowego
5. Naprawa pojazdów na Trasie.
A. Na żądanie Sędziego bądź Organizatora, załoga
zobowiązana jest usunąć niesprawny pojazd z Trasy Rajdu. Naprawa pojazdu na Trasie
jest możliwa tylko w sytuacji, gdy nie ma możliwości opuszczenia jej przez
pojazd – z przyczyn technicznych bądź ukształtowania terenu.
B. Obca Pomoc
a. Niedozwolona Obca Pomoc w Tabeli Kar
równoznaczna jest z dyskwalifikacją Załogi.
b. Obcą Pomocą są, wymienione poniżej, działania
osób nie będących członkami Załogi danego pojazdu lub członkami Załogi innego
pojazdu, uczestniczącego w Rajdzie na tej samej Trasie Odcinka Specjalnego:
– pomoc w obsłudze wyciągarki i holowaniu pojazdu
– w tym zapinanie pasa do drzew i podawanie liny Załodze;
– podawanie i ustawianie trap;
– pchanie pojazdu;
– jakakolwiek fizyczna aktywność, mająca wpływ na
poruszanie się Załogi na trasie.
c. Niedozwoloną Obcą Pomocą nie jest:
– pomoc innej Załogi, przebywającej na trasie
Rajdu;
– pomoc w sytuacji zagrożenia, życia lub zdrowia Załogi;
– udzielanie wskazówek Załodze oraz rozmowy między
Załogą a osobami postronnymi, jednakże wykorzystywanie takich wskazówek
traktuje się jako postawę niegodną sportowej rywalizacji;
– pomoc w naprawie pojazdu w Strefie Serwisowej.
- Sportowa rywalizacja
Wszystkie Załogi muszą przestrzegać przepisów
polskiej ustawy z dnia 20.06.1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z
20213r. poz. 1047 ze zm.) – w zakresie jej zastosowania do trasy Rajdu, z
wyjątkami dopuszczonymi przez Organizatora.
Kierowca pojazdu jest w pełni odpowiedzialny za
wszelkie sprawy związane z ruchem pojazdu, którym kieruje. Odpowiedzialność
solidarną ponoszą też Pilot i Serwisant w zakresie własnych działań.
Na całej trasie Rajdu należy przestrzegać zasad
ostrożności, które mają na celu uniknięcie niebezpieczeństwa bądź też
uniknięcie narażenia na niebezpieczeństwo Załóg znajdujących się na trasie
Rajdu, Sędziów, Organizatorów oraz widzów.
Pojazdy poruszające się po drogach publicznych
muszą mieć komplet ważnych dokumentów, wymaganych dla pojazdu przez prawo
polskie.
- Organizacja tras
Jeżeli na trasie
Rajdu powstanie zator,
uniemożliwiający jazdę Trasą Odcinka Specjalnego, Sędzia – w porozumieniu z
Dyrektorem Rajdu – może przesunąć taśmy tak, żeby możliwe było
kontynuowanie Rajdu. Dyrektor Rajdu może zdecydować o przedłużeniu czasu Rajdu
z powodu zablokowania Trasy, o czym Uczestnicy biorący udział w Rajdzie
zostaną poinformowani poprzez umieszczenie odpowiedniej informacji na tablicy w
Biurze Rajdu.
- Sposób liczenia
wyników
A.
Wyniki danej Edycji Rajdu
1. Klasyfikacja
załóg prowadzona będzie osobno dla każdej z Klas.
- Organizator
zastrzega sobie prawo do odwołania startu dowolnej z Klas za zwrotem
wpłat. Informacja o tym fakcie zostanie podana do wiadomości poprzez
stronę internetową Rajdu lub w miejscu Rajdu. W takim przypadku
przedmiotowa Klasa nie będzie klasyfikowana w danym Rajdzie.
- Wszystkie Klasy
rywalizują na wyznaczonych Trasach.
- Trasa może
być poprowadzona dla więcej niż jednej Klasy. Informacja taka zostanie
przekazana podczas odprawy zawodników przed rozpoczęciem Rajdu.
- W trakcie
trwania Rajdu nie dopuszcza się zmiany Klasy i numeru pojazdu oraz
członków Załogi.
- Klasyfikowane
zostaną wszystkie Załogi, biorące udział w Rajdzie, z zastrzeżeniem
sytuacji określonych w Tabeli Kar.
- Załogom,
które ukarane zostały dyskwalifikacją, nie zostaną zaliczone czasy Tras Odcinków
Specjalnych dokonane po zaistnieniu przewinienia, a jeśli tego momentu nie
można oznaczyć – od chwili wskazanej przez Głównego Sędziego.
- Sędziowie,
znajdujący się na trasie Rajdu, pilnują przestrzegania Regulaminu.
Dostrzeżone przez Sędziego łamanie Regulaminu odnotowywane jest przez
Sędziego w Karcie Sędziowskiej, o czym Sędzia informuje, podając sygnał
dźwiękowy i wskazując Załogę, której zapis dotyczy – dla skuteczności
wpisu w Karcie Sędziowskiej nie jest istotne nie zauważenie przez Załogę
sygnału Sędziego. Załoga ma prawo natychmiast dowiedzieć się, jaki
zapis został dokonany w Karcie. Jeżeli Załoga chce skorzystać z tego prawa,
zobowiązana jest udać się w miejsce, w którym znajduje się aktualnie
Sędzia. Załoga powinna oczekiwać na wykonanie przez Sędziego pilnych
obowiązków sędziowskich. Sędzia nie ma prawa zmieniać zapisów dokonanych
w Karcie Sędziowskiej. Wszelkie wyjaśnienia, dotyczące zdarzenia,
opisanego w Karcie Sędziowskiej, Załogi składają po zakończeniu Rajdu w
Biurze Rajdu, na ręce Dyrektora Rajdu, w obecności Sędziego dokonującego
zapisu.
Tabela warunków
zaliczenia Okrążenia
Okrążenie |
Czas przejazdu |
Opis zdarzenia |
Sposób naliczenia |
+1 |
Czas zgodny z pomiarem przejazdu |
Załoga w czasie wyznaczonym na dany etap zakończy
pokonywanie Trasy, potwierdzone wpisem Sędziego w Karcie Drogowej |
Sędzia dolicza przejechany okrążenie oraz wpisuje
czas przejazdu |
0 |
Czas przejazdu trasy przekracza czas na pokonanie
etapu |
Załoga ukończy Trasę przekraczając jednocześnie czas,
wyznaczony jej na zakończenie etapu |
Załoga niema zaliczonego okrążenia, a czas przejazdu
równy jest czasowi zakończenia etapu. |
0 |
Odcinek nie jest zaliczany, ale ogólny czas na etap
nadal jest odliczany |
Załoga kończy Trasę i jednocześnie nie posiada w Karcie
i systemie zaewidencjonowanego mety. |
Załodze naliczane są tylko okrążenia ukończone,
natomiast czas ukończenia ostatniego okrążenia równy jest czasowi zakończenia
etapu. |
Zgłaszanie przewinień i protestów
1. Organizator,
po zakończeniu Rajdu, w określonym w Harmonogramie danej Edycji czasie, podaje
czas na zgłaszanie protestów oraz przewinień Uczestników.
2. Przewinienia
zgłosić może Uczestnik Rajdu (Kierowca, Pilot, Serwisant).
3. Przewinienie
należy złożyć w formie pisemnej. Formularz protestu stanowi załącznik
nr 1 do niniejszego Regulaminu i udostępniany będzie w Biurze Rajdu i na
stronie www organizatora. Za formę pisemną uważa się także przesłanie
elektroniczne formularza Organizatorowi Rajdu, o ile zostanie on powiadomiony
telefonicznie o tym sposobie złożenia protestu. Do formularza należy dołączyć
materiał dowodowy.
4. Za
materiał dowodowy uznaje się zdjęcie bądź materiał wideo, które w sposób
jednoznaczny przedstawiają przewinienie.
5. Sędzia,
którego uwagę zwrócono na trwające zdarzenie, będący naocznym świadkiem
zdarzenia, uwzględnia jego opis w notatkach sędziowskich. Opis zdarzenia w
notatkach sędziowskich jest równoznaczny z dowodem ze zdjęcia bądź
materiału wideo.
6. Organizator,
na podstawie zgłoszeń przewinienia oraz materiału dowodowego, dokona analizy
złamania zasad oraz wymierzy karę zgodną z tabelą kar, jeżeli uzna winę Załogi.
Strony mogą dochodzić niezasadności
stwierdzenia przewinienia na drodze cywilnej.
7. Zdarzenia, które z uwagi na
ograniczony czas na składanie protestów zostaną dostarczone po tym terminie,
mogą być wzięte pod uwagę przez organizatora i skutkować zmianami w wynikach
klasyfikacji generalnej.
B. Wyniki
Klasyfikacji Generalnej
Klasyfikacja Generalna prowadzona
jest w ramach danego Sezonu. Sezon to rok kalendarzowy, w którym odbywa się
cykl rajdowy.
Organizator zastrzega sobie prawo
do odwołania danego Etapu Rajdu, wchodzącej w skład Klasyfikacji Generalnej,
jeśli z powodu siły wyżej niemożliwe jest skuteczne przeprowadzenie Rajdu.
Klasyfikacja Generalna Załóg
prowadzona jest dla każdej z Klas Pojazdów. Załogi będą klasyfikowane na
podstawie wszystkich albo tylko najlepszych dla nich Edycji, w których wzięły
udział.
Miejsce danej Załogi w
Klasyfikacji Generalnej Rajdów jest sumą numerów miejsc zajętych w
poszczególnych Edycjach – im niższa wartość, tym wyższe miejsce.
W ramach Klasyfikacji Generalnej
nagradzane są 3 pierwsze Załogi w danej Klasie. Mogą wystąpić miejsca ex aequo.
W sezonie 2024 liczone będą 3
najlepsze wyniki z 4 edycji rajdów.
- Skutki
odwołania Rajdu i rezygnacji z udziału w Rajdzie
Organizator nie będzie
zobowiązany do zwrotu kosztu wpisowego, dokonanego przez osoby, które wycofają
się w czasie krótszym niż 30 dni przed datą ustaloną dla danej Edycji Rajdu, na
którą były zapisane. Powyższe
nie dotyczy posiadaczy talonów promocyjnych.
Organizator nie będzie
zobowiązany do zwrotu kosztu wpisowego ani innych kosztów, jeżeli Rajd zostanie
odwołany z powodu regulacji prawnych, podyktowanych przez władze państwowe lub
samorządowe.
Organizator zastrzega
sobie prawo do odwołania Rajdu bez podania przyczyn – za zwrotem dokonanej
wpłaty, przy czym Organizator nie podnosi żadnej odpowiedzialności za koszty
poniesione przez Uczestników w związku z odwołanym Rajdem (np. przygotowanie
pojazdu, przejazd, zakwaterowanie, wyżywienie itd.).
- Odpowiedzialność za
bezpieczeństwo
1. Udział w Rajdzie odbywa się na wyłączną
odpowiedzialność Uczestnika.
2. Udział w Rajdzie nie zwalnia Uczestnika
z obowiązku przestrzegania przepisów i zasad, związanych
z prowadzeniem pojazdów, zgodnie z obowiązującym prawem (Prawo o
ruchu drogowym) oraz z odpowiedzialności za szkody wyrządzone
innym Uczestnikom oraz osobom trzecim.
3. Uczestnik zobowiązany jest do zachowania
szczególnej ostrożności podczas przejazdów przez obszary zabudowane,
uszanowania przyrody, dzikich zwierząt, upraw rolnych, lasów itp.
4. W przypadku napotkania na Trasie tabliczek
z zakazami wstępu lub przejazdu, szlabanów, celowo wykopanych rowów lub
innych utrudnień przejazdu, a także protestów lokalnej ludności, Uczestnik
zobowiązany jest skorzystać z innej drogi. Proszony jest także
o powiadomienie Organizatora o takim zdarzeniu.
5. Zabronione jest przebywanie osób postronnych (kibiców)
w pobliżu pracujących wyciągarek i ich lin itp.
6. Drzewa, jako punkty kotwiczenia wyciągarek, można
wykorzystywać jedynie przy użyciu taśm ochronnych o szerokości większej niż 6 cm.
7. Organizator zastrzega sobie prawo do:
– Rozstrzygania wszelkich sporów i wątpliwości, dotyczących przebiegu
Rajdowej rywalizacji, punktacji, klasyfikacji oraz związanych
z wręczaniem pucharów i nagród.
– Wykluczania z Rajdu osób i Załóg łamiących niniejszy regulamin,
naruszających dobre obyczaje lub stwarzających zagrożenie.
– Wprowadzenia zmian i uszczegółowienia niniejszego Regulaminu oraz
zmian Tras w trakcie Rajdu.